Aktualności

2019-10-28 10:16:48
Przypominam właścicielom i zarządcom budynków o obowiązkach związanych z bezpiecznym użytkowaniem przewodów kominowych.Komin będący bardzo istotnym elementem budynku, chociaż zajmującym tylko niewielką jego powierzchnię, może też być niezwykle groźny.
 
2019-07-31 07:59:52
Komunikat nr 2 Powiatowego Lekarza Weterynarii w Bydgoszczy w związku ze stwierdzeniem w Bydgoszczy przy ul. Kossaka wścieklizny, choroby zakaźnej zwierząt u zwierzęcia dzikiego – nietoperza: ulotka_wscieklizna.pdf Rozporządzenie nr 1/2019 Powiatowego Lekarza Weterynarii W Bydgoszczy z dnia 27 lipca 2019 r.
 
2019-06-27 10:04:19
Administracja Domów Miejskich „ADM” Sp. z o.o. informuje o zmianie adresu siedziby Rejonu Wspólnot Mieszkaniowych Nr 2. Od 1 lipca br. zapraszamy Klientów do nowej siedziby przy ul. Toruńskiej 36 w Bydgoszczy. Kontakt telefoniczny do sekretariatu: 52 34 88 728 lub 52 34 88 744.

Dla prasy

PROFESJONALNIE ZARZĄDZAĆ


Zarządca Nieruchomości to ostatnimi czasy zawód cieszący się dużym powodzeniem, jednak wciąż odczuwalny jest niedobór fachowców na tym polu. Gwałtowne ożywienie w sektorze mieszkalnictwa jak i rozwój budownictwa, obserwowane w ostatnich latach, wymogło zapotrzebowanie na usługę, jaką jest zarządzanie i administrowanie nieruchomościami. Jak grzyby po deszczu zaczęły pojawiać się firmy proponujące swoje usługi w tym zakresie. Szybko jednak okazało się, że jednym z problemów, z jakimi przyszło się zmierzyć był brak profesjonalnie przeszkolonej kadry w dziedzinie zarządzania.
Kim zatem jest Zarządza Nieruchomości? Osoba na tym stanowisku zazwyczaj ma pod opieką budynki mieszkalne, użytkowe, wspólnoty mieszkaniowe czy niejednokrotnie nawet całe osiedla. W gestii jego obowiązków leży m.in. obsługa w zakresie sprawnej dostawy wszystkich mediów, realizacja bieżących przeglądów technicznych zgodnie z wymogami prawa budowlanego, realizacja koniecznych konserwacji i napraw, sprawne usuwanie awarii, przeprowadzenie remontów, nadzór nad utrzymaniem czystości i porządku w zarządzanym obiekcie a ponadto naliczanie miesięcznych wymiarów opłat, ewidencjonowanie i rozliczanie tzw. zaliczek na poczet kosztów utrzymania części wspólnych nieruchomości a także podejmowanie działań zmierzających do pozyskiwania dodatkowych przychodów na rzecz mieszkańców, czy to z wynajmu, czy dzierżawy niezajętych powierzchni.... Jak widać obowiązków nie mało a ich niedopełnienie niejednokrotnie może być tragiczne w skutkach.
Częste kontakty z ludźmi, nierzadko roszczeniowa postawa klientów sprawiają, iż dobry Zarządca winien cechować się odpowiednimi predyspozycjami psychicznymi, takimi jak odporność na stres, łatwość w nawiązywaniu kontaktów, otwartość i kontaktowość, zdolność wzbudzania zaufania itp.
Jak zostaje się Zarządcą? Obecnie, aby uzyskać Państwową Licencję Zarządcy Nieruchomości należy spełnić kilka ustawowych warunków. Po pierwsze, aby zostać zarządcą należy legitymować się wykształceniem wyższym i dodatkowo mieć ukończone studia podyplomowe w zakresie zarządzenia nieruchomościami, które spełniają minima programowe określone przez Ministra Infrastruktury. Ponadto należy odbyć odpowiednio udokumentowaną praktykę, posiadać pełnię praw obywatelskich, spełniać kryteria niekaralności i uzyskać decyzję o przyznaniu licencji, podjętą przez Państwową Komisję Kwalifikacyjną powołaną przez Ministra Infrastruktury. Droga niełatwa a pomimo tego liczba ubiegających się o wydanie Państwowej Licencji Zarządcy Nieruchomości ciągle wzrasta.
W Bydgoszczy najwięcej, bo około 40 zarządców legitymujących się Państwową Licencją, pracuje w „ADM” Sp. z o.o., która aktualnie zawiaduje prawie 2150 budynkami mieszkalnymi oraz 157 obiektami niemieszkalnymi a ponadto zarządza około 750 Wspólnotami Mieszkaniowymi oraz realizuje inwestycję polegającą na budowie 260 mieszkań komunalnych wraz z infrastrukturą zewnętrzną, skupioną w dwóch miniosiedlach.
Tak wielkimi zasobami nie dysponuje nikt inny, nie tylko w Bydgoszczy, ale także w woj. kujawsko-pomorskim. Prawie 70 proc. budynków „ADM” znajduje się w ścisłym centrum Bydgoszczy i powstało przed 1939 rokiem. Dysponując starymi budynkami firma ustawicznie zabiega o utrzymanie ich zabytkowego charakteru. W ciągu minionych lat Spółka odrestaurowała elewację 27 takich kamienic, a to jeszcze nie koniec prac. Bez profesjonalnej kadry trudno byłoby dobrze zarządzać tak dużą ilością nieruchomości i sprostać wszystkim zadaniom wynikającym z roli rzetelnego zarządcy.

 


 

Materiały do pobrania